söndag 7 februari 2010

7 sanningar om mig

Jag har fått en utmärkelse av Little Perky för Kreative Blogger. Och en utmaning av Daisy says yeah. Tack snälla ni! Både Awarden och utmaningen innebar att jag ska skriva 7 sanningar om mig. Så håll till godo:

1. Jag "snöar in", och i vissa fall missbrukar saker. Ex. under 3 års tid har jag alltid beställt samma pizza på den lokala pizzerian (Ela Torido). Äter exakt samma frukost varje morgon (löskokt ägg skivad på philadelfiamacka). För ett år sedan slutade jag med 10 års snusande. Började istället att hinka kaffe.

2. Jag är mörkrädd. Ute när det är mörkt. Och hemma efter spöktimman har slagit in.

3. Jag stammar. Ibland mycket. Ibland nästan inga spår.

4. Jag dricker öl och rödvin i alkoholväg. Jag fikar med svart kaffe. Jobbar på att dricka mer vatten.

6. Jag är nästintill fobisk vad gäller hårstrån i maten. Så pass att jag undviker att människor går förbi min tallrik på nära håll, för att förhindra fladdrande hårstrån. Lägger aldrig ner en macka direkt på bordet, det kan ju ligga något strå och vänta. Står helst själv i köket. I perioder snöar jag in på att scanna maten för hårstrån innan man äter. Det sorgliga är som bekant att "det man söker skall man också (ofta) finna."

7. Jag strävar efter att vara en kärleksfull människa.


Oj vad det här kändes som 7 bekännelser snarare än sanningar. Nåväl bekännelser är ju ofta sådant som är sant. Nu ska jag skicka det här uppdraget vidare till 7 härliga bloggar; Prylpinglan, Erikas blogg, Krickelin Krickelin, Lady Thirty, Ewas blogg, Cocobrillo och Mias värld

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska drickas öl då jag kommer helt klart! Och yes jag ska hitta ett nytt jobb men först ska jag med till mexico i april:)
Kul med en utmaning, precis vad jag behöver denna gråa söndag, med lite halsont och ömma muskler, får inte bli sjuk.. har just gråtit massor till sista kapitlet på en fin bok och känner mig lite tom inte ens en kopp te värmer:( men nu är det 12 dagar kvar iallafall! xxxx

Skatan sa...

Hej!

Finns det någon e-post som jag kan nå dig på?

Sköt om dig!

Anna

C. Tvillingmamma sa...

Men oh så glad jag blev idag när jag kom hit,och såg att du länkar till min blogg,blev jätte rörd och glad!

Lady Thirty sa...

tack snälla söta :D
så gulligt av dig!

kram

cocobrillo sa...

Blev så glad av denna utmaning och skal ASAP sätta den i verket!
Har kommit av mig totalt i bloggandet, vet inte riktigt varför..
tappat lusten på nåt sätt.
Men nu har jag ju en anledning att komma igång!
Mkt uppskattat!
Jag förresten ses snart (om du oxå vill)! Alldeles för länge sen!
kram

Ewa sa...

Tack för den roliga utmaningen. Jag har antagit den nu och skickat vidare! Din sanning nummer 7 stämmer världsabäst. Du ÄR världens bästa kärleksfulla människa <3

Krickelin sa...

Tack tack. För din utmaning. Ska ta tag i detta alldeles snart. Får tänka lite först bara.