måndag 8 mars 2010

Long time...


Det har gått en månad sen senaste inlägget. Skäms på mig. Eller nä jag skäms inte för det här ska ju vara ett kravlöst forum. Men jag har känt mig ganska orkeslös. Jobbet tar ganska mycket energi. Och jag har legat i sjuksäng. Så fort jag blir av med mina förkyldningar och krämpor så kommer nästa som ett brev på posten. Men jag blir lycklig och får energi av att se att det finns de som kikar in här och undrar vart jag är. Tack! det värmer.

I fredags fyllde jag hela 28 år. Det firade jag genom att äta Pärlhönsfilee på Mosebacke. Fint ska det vara! Sedare på kvällen anslöt mina härliga vänner. Vi lyssnade på ett reaggeband.  Jag har fått så jäkla fina presenter. På bilderna ser ni några godbitar. På första bilden ser ni tandcremernas Rolls Royce, enligt  Semhar. Jag håller med, tuben är så vacker och smaken är ljuvliga jasmin/mint. Man doftar bokstavligt talat blomma ur käften. Armbanden är en present till mig själv. Och Nostalgiboken om godis & glass fick jag av Erika. Ett vackert historiskt dokument med orginalförpackningar, roliga slogans och texter. Visste ni t.ex. att Top hat kostade 1 kr på 60-talet.

Jag avslutar detta inlägg med en liten konversation från jobbet.
Två pojkar leker med lego och pratar om sina byggen. Jag sitter bredvid och dricker en kopp kaffe:

- Kan du ge mig en tvåpluttare, säger den ena pojken till den andra.
Vilket välbekant ord tänker jag.
Ett sånt där härligt påhittat ord som man själv använde.
Man förstår ju precis vad som åsyftas, en legobit med två pluttar på.

- När jag var liten sa jag också tvåpluttare. Lustigt va, säger jag.
Jaha, säger de och leker vidare. Efter några minuter säger den ena pojken.
- Jag tror att det är Jesus som har hittat på det där ordet.
- Nä, säger den andra pojken. Det fanns väl inget lego när Jesus levde.
- Jo säkert, för Jesus har hittat på alla ord och alla svärord tror jag.



13 kommentarer:

prylpinglan sa...

heja sarah! ja de va länge sen å vi har väntat! men känn ingen press :) nä jag menar de ska man faktiskt inte... fast de gör jag varje dag ändå! de va ju typiskt att de blev som de blev i helgen... jag ville oxå fira dig på din födelsedag! stor kram får du iaf. från annapanna

C. Tvillingmamma sa...

Grattis i efterskott fina du!

Och vilka underbara tankar du får ta del av på jobbet,härligt!

Anonym sa...

åh vilken superhärlig konversation!! och vad roligt att du är tillbaka här på bloggen! som jag saknat dej! synd att vi inte kan ses imorrn, men vi rings som sagt och så hoppas vi på en snar träff! och grattis på födelsedagen igen käraste du! den ska vi också fira när vi ses! Puss!

Lady Thirty sa...

välkommen tillbaka och grattis i efterskott!!!

vilken underbar konversation du fick ta del av!

kramelikram

Ewa sa...

Hej fina du! Vad kul att läsa ett inlägg från dig! Som jag har väntat :-) Men jag börjar, efer snart en vecka ute i det verkliga livet förstå, hur det kommer att bli med bloggtid hädanefter.. Lite knapp om tid och lite för lite ork..Saknar dig min vän och hoppas att vi kan ses snart!
Kram/Ewa

Anonym sa...

darlin! jag älskar mina armband, de är såå fina:) måste åka till grekland igen en vecka på tis.. mindre glad över detta men va kan ja gö?!! ringer dig i helgen pöss

Semhar sa...

Alltså, barn bilden Sarah!! Man tuppar av. Tycker att du tigger efter en kind krossar puss!! O det skall du få. :)
Vi måste införskaffa dig en matchande tandborste ser jag, hehe.
Ditt jobb är bäst!
Puss

Ewa sa...

Cool tankrämstub! Vill ha...

Lady Thirty sa...

saknar dina inlägg.
hoppas att du mår bra!

kramelikram

Tigris Predikantan sa...

Rättvist med de fula ord ... också! *ler*
:)

Anonym sa...

barah min älskade vän! kom tillbaka genast! hör du det! puss

Toril sa...

Nostalgiboken är underbar! Hoppas din dag var fin!

C. Tvillingmamma sa...

Har du gett upp bloggndet?! Saknar dina inlägg och kommentarer,hoppas allt är bra!?